måndag 8 oktober 2007

Tillbaka i Uppsala

Har nu anlänt till Uppsala igen. Färden ner påbörjades kl 05.00 på söndagsmorgon. Man kan ju undra varför men så var det bestämt. Då kom vi ju hit i bra tid iofs... slapp vi stressa. Men jag kan lova att jag var trött, inte för att jag just stigit upp utan för att jag aldrig lagt mig. Utan jag hade spelat Nintendo Wii hela natten. Tack för det! Jag hade mycket kul, men träningsvärk dagen efter =)

Helgen var bra. Mycket rensning bland alla mina gamla saker, en massa nostalgi! Var även ut med syrran, både fre och lördag. Fredag var mycket lugn, lördag inte fullt lik lugn. Kul var det! Träffade en massa roliga människor, saknar alla sååå. Denna resa har ju gjort mig än förvirrad i mitt hela letande efter någon slags trygghet. Vart vill jag bo? Vad vill jag göra? Kanske ska gå tillbaka till Kvantum och bo hos mamma... ? Näe riktigt så illa är det inte... Hann med att träffa lite nära vänner åxå, synd att det blev så lite tid. Men det ska vi göra om snart igen. Har lagt schema inför julen, ser ut som att jag kan vara ledig i nästan 2 veckor. Då kommer jag hem och då ska vi mysa ordentligt!

Men skönt att hinna vara hemma och se mamma lite. Se att hon mår bra trots allt som händer för henne. Håller tummarna allt jag kan just nu! Detta ska gå vägen.

Sitter på jobbet och fablar ihop allt detta. Det sista mamma sa nu när hon åkte var: Jobba inte ihjäl dig. Det första jag gör är att ta på mig extrapass, i natt! Så jag kommer att ha jobbat 18 h i sträck när jag är klar... Smart Anna, mycket smart. Vad är det för fel på att ta det lugnt? Jag är sån här jämt...

/A

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hjartat!
Ser ut som du haft en trevlig resa hem, ar det nat du glomt beratta?
I alla fall sa saknar jag dig massor!!! Och alskar dig mycket mer, puss och kram och jobba INTE ihjal dig. Jobba bara sa mycket att du kan komma hit igen!
Puss o kram

Anonym sa...

Ska vi slå ihop oss? Mina dagar gå också i princip ut på att fundera på vart vill jag bo? vad vill jag jobba med? den ständiga jakten efter trygghet! Sköt om dig gumman. Läckert anonymt meddelande du har fått :) Kraam från Linda

Anonym sa...

Ta hand om dig tjejen! Förstår dig, det är så LÄTT att jobba... och jobba... och jobba ännu mer... Men man ska hålla också! Kram!