fredag 26 oktober 2007

Dejt


Idag har jag varit på dejt, äntligen! Med denna:
Det behövdes verkligen.. hade inte mycket rent kvar, trots att min garderob är gigantisk. Så nu har jag rena fina kläder till helgens bravader.

Pratade just med Linda, hon har fått jobb!!! Grattis!!! Så från och med december kommer hon att befinna sig i Luleå och ta hand om stökiga ungdomar inom socialtjänsten. Så gå nu alla in på hennes blogg och skriv en rad. Då blir hon glad.

Sitter här och är mycket nervös. Emelie skulle bli igångsatt idag... Inget mess har kommit än, men jag hoppas att hon nu är mamma! Grattis till henne och Alex!!!

Ledig idag och tre dagar frammåt, skumt men sant. Grabbarna på jobbet är mycket fundersamma, ibland frågar de:
- Du, Anna? Varför jobbar du mer än alla andra?
- Näe, det gör jag inte. Jag jobbar 100%, det gör de flesta andra åxå
- Men du är ju ALLTID här... Ingen annan är här så mycket... Ska du ut och resa eller?

Precis så är det. Jag jobbar jämt, på nåt konstigt sätt tjänar jag inte en massa pengar så jag kan inte åka ut på någon resa. Men så är mitt liv just nu. Jobb jobb jobb.. ibland pyssel och ibland träning.

Imorgon kommer alla soc.tjejer. Ska bli underbart att skvallra en hel massa. Dock har våra diskussionsämnen bytts ut rätt mycket. Från serier som Desperate och Greys till dagens sociala problem och barn som far illa. Men det är väl så det är att bli vuxen. I give up!

/A

Inga kommentarer: