tisdag 9 oktober 2007

Möhippan


Nu har vi då kommit till dagen då vi planerat möhippa. Supersvårt att komma på nåt bra när man inte har en aning om hur man ska få tag på saker m.m. Dagen började med Amerikansk frukost, heeelt galet. Fattar inte att de orkar äta så där mycket. Pancakes, bacon, ägg m.m. Jag var typ mätt efter en fjärde del. Och då är jag ju faktiskt inte så blyg i mat...

Med på frukosten var hela gänget, men föräldrar samt killarna lämnade vi och begav oss ner på stranden. Var egentligen inget toppenväder, men det krävs ju inte heller då syftet var att smygsupa, fråga ut bruden samt slappa. En mycket härlig dag. Lyxigt att få rå om Carro så mycket! Jag njöt till fullo. Tidigare på morgonen hade jag och Linnea hunnit köpa lite frukt, ost och kex. Vi var ju tvugna att ha det som anledning til att dricka allt vin, eller? =)

Sedan hyrde vi cyklar och begav oss mot skönhetsalongen och även här njöt jag. Så skönt att någon tar hand om en, fixade naglarna och fötterna. Nice. Så här fina blev vi alla:
Hem med cyklarna för att duscha och byta om inför kvällens äventyr. Och ÄVENTYR blev det... Tur att vi fortfarande lever... Vi gick och käkade på ett mycket trevligt ställe, det var trevligt ändå fram till betalningen. Då började servitören påpeka att vi inte skulle glömma dricksen. Vet inte riktigt vad hans tanke var, men jäkligt otrevligt kändes det. Tigga om dricks, visst är det smöra man ska göra. Därifrån drog vi vidare till en pub/club. Shots blev det rätt mycket av... Lite för mycket för Carro som åkte hem vid 00.00, men vi andra kunde ju inte ge oss då. Dumt så här i efterhand men. Vi stannade kvar och skakade rumpa för fulla muggar.
Blev medbjudna på efterfest hos nån kille och hans kompis. Hemma hos honom fanns två söta vovvar som jag myste med samt att jag försökte bota Saras hundskräck genom att jaga henne med vovvarna. Man kan inte riktigt tro att jag är pedagog, men det är jag faktiskt. Om än alkoholen gjorde att jag glömde vissa grundläggande regler.
Efterfesten flyttades till stranden och Anna badade. Det dracks en hel massa, än idag har jag ingen aning om VAD vi drack. Allt förstånd var som bortblåst. Så småning om var det dags för hemfärd. En spännande hemfärd som innehöll mycket...

  • En skolbuss
  • En myntsamlare
  • En utvecklingsstörd kille
  • En underbart vänlig kvinna
  • En låååång promenad
  • En snäll kille
  • En matvaruaffär
  • En önskan om en mobil
Till råga på allt kom vi inte hem samtidigt och alldeles för sent. Eller tidigt kanske man säger. Det var ju faktiskt nästa dag... Jag fick sova mest, jag sov 4 h. Så då kan ni tänka er när och hur mycket de andra bruttorna sov. Haha.. kul hade vi iaf. HAHAHA... Spännande! Carro höll på att skratta ihjäl sig när hon fick höra om ÄVENTYRET.

/A

Inga kommentarer: