söndag 30 september 2007

Jaha...

Inte kommer man på nån klatshig rubrik inte...

SAIK vann ju så klar igår, 3-1... Verkade vara en hysad bra match, hade gärna sett den live. Men istället satt jag vid webbradion och försökte få något sammanhang. Nu på tisdag spelar de mot Djurgården i Globen, vill gärna dit men vet inte om jag orkar ta tag i det. Nån som ska dit?

Förövrigt så har jag sökt jobb, en tjänst som ½ skolkurator och ½ förebyggare... Som vanligt så gjorde jag det inte i tid, utan slängde in en ansökan nu i sista sekund. Väldigt likt mig. Varför är det alltid så? Men bättre att han skickat in den än inte... Förstår om ni alla nu tänker: Men hade inte hon fått jobb..? Ja, eller typ. Jag får tjänsten om jag söker den, men jag är lite osäker på om jag vill ha den. Det är ju trots allt en behandlingsassistent-tjänst, inte en socionomtjänst. Lite sämre erfarenhet och lite sämre betalt, inte bara lite utan ett par tusen... Så därför söker jag andra jobb åxå. Undrar om jag ska söka några uppe i norr, för att se vart jag ligger till där. We'll see...

Svängde mina lurviga på Facebook för en stund sen och gissa om jag blev glad då jag såg detta foto från 1988
Alla vi rännstensungar från Cirkelstigen! Sååå söta vi var, svårt att tänka sig nu va? Inser nu att jag måste leta fram en massa fina kort från The Old Days och scanna in dem. Så mysigt att titta på dem då och då, har jag dem i album lär jag ju aldrig kolla på dem.

Dagens låt: Plain White T's: Hey there Delilah

/A

Inga kommentarer: