fredag 28 september 2007

Vuxen som få

Ja, nu börjar jag på allvar känna att jag är vuxen. Tar mycket mogna beslut, suttit och pluggat en ledig dag m.m. Ni anar inte vilka vuxenpoäng jag drar hem varje dag. Och till det bästa av allt:

Jag har fått jobb, en tillsvidaretjänst!

Pratade med min chef igår, var ju tvungen att ställa den enormt dumma frågan om hur det ser ut kring jul m.m. eftersom jag gärna vill åka hem då. Har ju dock bara anställning tills den sista november så det kändes något fånigt att fråga... men jag kände att jag var tvungen eftersom jag snart måste boka resan hem. Då sa hon:
- Vi har 3 tjänster som ska ut på arbetsförmedlingen till veckan, en av dessa är designade för dig, så vi räknar iskallt med att du söker den.
- Detta innebär alltså att jag ska börja fundera på julen?
- Ja, sök semester du, om du vill vara ledig.

Detta låter mycket bra! Hoppas nu att det bara finns flygbiljetter kvar. Annars får det väl bli tåg eller nåt, för hem ska jag!

Kommer hem nästa helg förresten. Dyker upp på torsdagkväll, någon som har lust att komma ut på Falmark och hämta mig? Skulle uppskattas mycket!
/ A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis t jobbet! Kram

Anonym sa...

Grattis till jobbet!Kommer och hämtar dig om du vill,nr kan du!Puss!