söndag 22 juli 2007

5 dagar kvar till ledig dag

Har nu spenderat en hal massa timmar på jobbet. Orkade inte ens cykla hem igår, så jag sov kvar där. Jag tjänar in minst 2,5 timme på att sova där istället för att cykla hem. Och vad gör man inte för lite extra sömn? Men nu är jag till slut hemma.


Ska faktiskt inte klaga, jag har ett toppen jobb. Helt underbara killar och när vi har bra väder kan vi göra en hel massa kul! Som idag, vi åkte i morse iväg till Fyrishov och badade, jag solade mest. Men på slutet när killarna badade inomhus så kunde jag inte hålla mig. Var tvungen att leka lite i äventyrsbadet =) Det är ju rätt kul att bada egentligen, men bara då det är varmt!


Längtar sååå mycket efter semester nu. Det känns i kroppen att jag jobbat en hel massa. Vi har en massage stol på jobbet, kanske ska ta o prova den i veckan =)



Har nog egentligen en massa hemlängtan. Har jättesvårt att bestämma mog för hur jag vill att hösten ska se ut. Har ju kommit mig in på några kurser, men samtidigt är jag inte sugen på att plugga. Föreståndaren på min avdelning kommer tillbaka imorgon så då kanske (?) jag får veta något mer. Eller så får jag vänta lite till. Men har jag inget boende är det ju bättre att flytta hem igen. Där kan jag ju bo iaf, fast då ser det lite svårare ut med jobb... Fan vad svårt allt detta är. Pratade bl a med min kära vän Micke för någon dag sen. Känns skönt att veta att vännerna finns kvar. Känns skönt att veta att man är saknad! Just nu känns det faktiskt rätt ensamt här i Uppsala... Fast samtidigt trivs jag som fisken i vattnet, blir nog bättre när fler av mina vänner kommer ner. Åh, blää för alla beslut som måste tas. Varför kan inte livet vara lika lätt som när man var liten, eller som det var för bara 5 år sen... Näe, nu ska man visst bli vuxen och mogen. Vill inte. Men men, nothing to do!
/A

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Snutt!
Vad kul att du börjat om att blogga!! Det känns skönt att ha lite "koll på dig" igen =) Läser att du har beslutångest ang. hösten, jag skulle iallafall bli superduper lycklig om du väljer att flytta hem till hösten, trist bara att jobben inte växer på träd här uppe...

puss & kram
lööv jo
/sandra